לאחר שתלמדו לכתוב קורות חיים, לעולם לא תהיו רחוקים מנקודת השכר האידיאלית שלכם. מאמר זה מסביר את הפרטים הקטנים על כתיבת קורות חיים, כך שתוכלו להקדיש פחות זמן לפנייה למשרות ויותר זמן להרוויח כסף.
אתם יכולים לחשוב על קורות החיים שלכם כך: זו פרסומת, ואתם המוצר. המטרה שלכם היא לגרום למנהלים לקנות את מה שאתם מוכרים – מה שאומר להזמין אתכם לראיון. כדי להשיג זאת, עליכם להתייחס לקורות חיים כאל הכלי השיווקי שלכם.
קורות חיים נכתבים עם מטרה אחת עיקרית: להשיג את תשומת ליבו של מעסק פוטנציאלי על ידי הדגשת מיומנויות וניסיון רלוונטי.
הגדרת פרטי הקשר שלכם
לפני שנתעמק במידע שעליכם להוסיף, חשוב לזכור כי המידע שתכללו יהיה תלוי במידה רבה בפורמט קורות חיים שתבחרו. הנה המידע שעליכם להוסיף ולסדר במסמך:
- שם, בגופן הגדול ביותר בראש העמוד.
- כתובת מגורים.
- מספר טלפון, וחשוב שתהיה לכם תיבת דואר קולי מתאימה.
- כתובת דואר אלקטרוני.
- קישור לתיק עבודות, אם הוא רלוונטי לתפקיד.
- פרופיל לינקדאין.
בחירת הפורמט המתאים
אם אתם בוהים בדף ריק במחשב ותוהים מאיפה להתחיל, אתם זקוקים לפורמט מעוצב של קורות חיים. החלטה על בחירת העיצוב מסתכמת באפשרויות שכוללות פונקציונליות, ולכל פורמט יש את היתרונות והחסרונות שלו, לכן חשוב למצוא את הפורמט המתאים ביותר באופן אישי.
פורמט מסורתי הוא הפורמט הפופולרי ביותר וסביר להניח שתיתקלו בו כמחפשי משרות או כמנהלים. פורמטים כרונולוגיים של קורות חיים הם בדרך כלל גמישים ויכולים לשמש מועמדים עם כל רמת ניסיון.
פורמט פונקציונלי מיועד לקורות חיים מבוססי כישורים
מכיוון שפורמט זה של קורות חיים מדגיש באופן משמעותי את כישוריו של המועמד, הוא מתאים יותר לבעלי ניסיון מומחה.
כפי שאתם בטח יכולים לנחש, פורמט השילוב ממזג קטעים מתבניות כרונולוגיות ופונקציונליות כאחד. בדומה לפורמט הפונקציונאלי, הוא מתמקד בכישורים ספציפיים, ובכל זאת גוף המסמך מכיל ניסיון מקצועי הדומה לפורמט הכרונולוגי. פורמט זה שמור בדרך כלל לבעלי ניסיון רב בענף מסוים.
כולם וורקוהוליסטים, המטרה שלכם היא עדיין לבלוט
סיכום תחומי הכישורים הוא רשימה של נקודות שמציינות את הישגי הקריירה המצטיינים ביותר שלכם. הימנעו משימוש בהצהרות גנריות ("אני וורקוהוליסט!"), ונסו לרשום את כישוריכם באופן שישקף את הקול הייחודי שלכם.
בשורה התחתונה, המטרה שלכם היא לבלוט כמו שלטי ניאון מהבהבים בווגאס
מנהלים נמשכים לקורות חיים מעוצבים היטב עם פרטים מושכי תשומת לב, ונתונים סטטיסטיים מגבי עובדה זו. כך, למשל, מחקרים מראים כי שמונה מתוך עשר קורות חיים מושלכים לפח רק לאחר מבט של עשר שניות.
כדי להתבלט בין כל האנשים שפונים למשרות שאתם חושקים בהן, חשוב שקורות החיים שלכם יפגינו במהירות את יכולותיכם, אחרת המסמך שלכם יושלח לפח. לכן חשוב להבין את השלבים הקלים לביצוע בכתיבת קורות חיים. מהעיצוב הספציפי לכתיבת ההיסטוריה התעסוקתית וההשכלתית, ועד בחירת הגופנים והשוליים המתאימים.